این بخش به ارائۀ خدمات روانشناسی و مشاوره به سازمانها (شرکتهای تولیدی، خدماتی، آموزشی، موسسات اجتماعی، کارخانهها) میپردازد. خدمات این حوزه معمولاً فردی نیست و کلّیت سازمانها و موسسات یا بخشهای زیرمجموعۀ آنها را شامل میشود. مدیران شرکتها و موسسات تولیدی، خدماتی و آموزشی میتوانند از خدمات این بخش برای حل مشکلات و رشد سازمان خود بهرهمند شوند. مهمترین خدمات این بخش عبارتند از:
رشد و ارتقای کیفیت نیروی انسانی در سازمانها و موسسات
مشکلات و مسائل نیروی انسانی (فرسودگی شغلی، تعارض سازمانی، نوبتکاری و پیامدهای آن…)
مسائل انگیزشی، تعهد سازمانی و راههای تقویت آنها
استرس و فرسودگی شغلی؛ کاهش و مدیریت آن
استراتژی سازمانها و الزامات آموشی و برنامهای آنها
مدیریت و رهبری اثربخش در سازمانها (سبکهای مناسب مدیریت، چالشهای اصلی مدیران، بهسازی رابطۀ مدیر و کارکنان…)
یادگیری و آموزش کارکنان و سازمان (روشهای موثر یادگیری و آموزش، ایجاد سازمان یادگیرنده و پویا)
اخلاق حرفهای و رفتار سازمانی
فرایند و روشهای مناسب ارائۀ خدمات روانشناسی و مشاوره در سازمانها و موسسات